login
Inicia sessió

register
Registra't

On és el límit?

Què cal saber sobre el metabolisme.

Bones a tots. AVui parlaré del metabolisme. Segurament ja sigui en les vostres revisions pediàtriques, en dietistes o en naturòpates, haureu sentit a parlar alguna vegada del metabolisme. Podria parlar sobre el metabolisme i tot el que comporta però aquí em centraré només en el metabolisme, la nutrició i el fitness, per més informació, viquipèdia! :)

Be doncs, en altre articles anteriors he parlat que cal tenir un metabolisme actiu per a poder perdre pes. Quan estem asseguts o realitzant una activitat sedentària, el nostre cos es troba calmat i només necesita l'energia necesària per a realitzar tal activitat. Aquí és intervé el metabolisme basal de cada persona, que són el nombre de calories que necesita el cos únicament per viure. En aquest estat respirem normal, tenim el pols tranquil, no suem (la calor és un altre història...), tenim els músculs calmats, etc. Podriem dir que estem relaxats. Què passa quan fem una exercici físic? Tot el contrari al que acabo d'enumerar. Posaré un exemple que espero ajudi a entendre: Imaginem que som a casa i volem anar a correr. Ens preparem i sortim, al principi el nostre cos bé d'un estat de relaxació però mica en mica el cor batega més rapidament, la respiració s'accelera i comencem a suar. Aquí és on intervé el metabolisme de cada persona, quan comencem a correr primerament començarem a consumir l'energia (quan parlo d'energia, em refereixo a les calories) que el cos no ha emmagatzemat com a greixos i altres matèries. Així doncs seguirem realitzant l'exercici durant 20-30 minuts. Si portem una bona dieta, a partir d'aquest temps, el cos es quedarà sense energia i necesitarà de la que ja té emmagatzemada: els greixos.

Però no és així de senzill per a cada persona, cada cos i cada metabolisme. Com bé sabreu, hi ha persones que fent la mateixa activitat diaria durant una setmana i menjant el mateix, no hauran perdut el mateix pes. El metabolisme de cada persona activa abans que el cos començi a utilitzar els greixos que volem eliminar, i amb cadascuna va diferent. El que si que podem fer sempre, és utilizar mètodes per "espavilar" el metabolisme abans de començar a entrenar. Un escalfament previ, amb una mica de footing o de caminar abans de posar-nos-hi en sèrio comença a activar el metabolisme abans de començar l'exercici de veritat. També ajuden els antioxidants com la cafeina (cadascú ha de ser prou conscient dels efectes que produeix la cafeina al seu cos) i el més important, realitzar 5 àpats diaris, amb quantitats ajustades. La gana atura el metabolisme i a llarg termini fa que el cos es posi en "mode d'estalvi" i per tant es resisteix a cremar el que no li cal.

Un cop hem començat a suar i a cremar greixos, necesitem mantenir aquest metabolisme actiu. Una manera necessària és beure aigua durant l'entrenament. La deshidratació pot provocar que l'activitat metabòlica descendeixi un 30%. Mireu el primer article per a més informació. Aquest trucs aconseguire'm el que se'n diu accelerar el metabolisme. Amb un metbaolisme accelerat notarem com que estem més vius, amb més energia i amb més empenta per seguir endevant. Així doncs a les persones que se'ls considera que tenen un "metabolisme accelerat" són aquelles que tenen molta energia, molt nervi, són hiperactius i per molt que menjen els costa guanyar grasses; això vol dir que el seu metabolisme basal és més elevat i que per tant, el seu cos consumeix més calories.

Espero que ho hagueu entès i com sempre, si alguna cosa no queda clara, o algú pot donar una informació més professional i acurada, agrairé molt un comentari. Gràcies!

Comentaris (2)03-09-2011 00:41:00