login
Inicia sessió

register
Registra't

On és el límit?

Petits esforços per obtenir grans recompenses.

Doncs si, no hi ha més a parlar: amb petits esforços i sacrificis, podem obtenir grans recompenses per als nostres hàbits esportius i alimentaris. Dividiré el article en dues parts, una que parlarà de l'alimentació i l'altre de l'esport.

Sobre l'alimentació, normalment abans de començar a canviar els hàbits, sempre en tenim alguns de fixes i molt agafats. M'explico: Si estem acostumats a menjar molta pasta, i a més a més ens agrada i no ens avorreix, tindràs més dificultat a intentar menjar més variat. Sembla obvi oi? Doncs és una afirmació que està massa interioritzada a cada persona. Si realment volem millorar la nostra dieta, necessitem aplicar el petit esforç de reduir els nostres menjars preferits (probablement els més suculents i els que tenen més calories). Com podem fer això? Un exemple molt clar: M'agrada molt menjar patates fregides, me'n faig tres cops per setmana. Per començar pots reduir la quantitat a dues vegades a la setmana. A més a més, en aquestes dues vegades, reduir la quantitat de patates i substituir-ho per llegums o amanides. Aquí hem començat a fer un gran pas a millorar la nostra salut i la nostra dieta, menjar tres cops per setmana un fregit, per alguns cossos pot suposar un augment de pes a llarg o curt termini. Amb aquest petit esforç, hem aconseguit reduir una bona quantitat de calories setmanals i a més a més, afegir nous nutrients al nostre cos. No patiu, que no us quedareu amb gana! Proveu-ho i ho veureu.

Sobre l'esport, doncs bé, quantes vegades agafem el cotxe per anar al estanc del poble a comprar el diari en comptes d'anar-hi a peu? Quantes vegades anem amb bus o taxi quan tenim cames o bicis? Quants cops, en comptes de pujar 20 escales, agafem un ascensor? En el nostre dia a dia, i ha moltes oportunitats de fer exercici. Si fem els petits esforços de treure'ns la mandra de sobre i realitzar-los, veure'm com l'hi comencem a agafar el truc a moure'ns. Un cop s'agafen hàbits com aquests, després és senzill passar a agafar 20-30 minuts 3 cops a la setmana per anar a caminar, fer footing, nedar, anar amb bicicleta. Veureu que al final ho fareu no per la salut, sinó perquè us agrada. Una de les coses que més m'ha viciat a mi ha sigut l'esport, i abans era una persona completament sedentària. L'esport no només ha de ser l'eina per a millorar el vostre físic i la vostre salut, sinó que també t'ho pots passar be i divertir-te. Un exemple per aquests esforços (ja que per l'alimentació n'he posat un): eliminem les estones mortes que ens passem al sofà passant canals, i sortim al carrer a respirar i a fer una mica d'exercici, ens podem emportar el gos per passejar, podem anar a comprar alguna cosa... Sigueu imaginatius i no ganduls, a llarg termini ho agraireu MOLT.

Finalment, cal dir que tots aquests petits esforços, normalment us faran mantenir el pes, no reduir-lo o augmentar-lo (potser algun temps pesareu menys, potser algun temps més, parlo de perdre o guanyar una bona quantitat de pes), però és un gran inici per aventurar-vos a la vida esportiva i sana, creieu-me, un GRAN inici. Per suposat, cal fer les dues coses combinades, esforços en l'alimentació i en l'esport, i per fer-ho cal sobretot una cosa, força de voluntat, i tots en tenim, però cal treure-la!

Com sempre, qualsevol dubte, o crítica, comenteu! Una abraçada.

Comentaris (2)17-08-2011 02:18:13

AlgúAlgú blog, 28-08-2011 16:28:34

Tot anava bé fins que he llegit el trocet on poses que ens hem d'aixecar del sofà en les nostres estones mortes... i et diré una cosa... les estones mortes, de vegades són necessaries per parar i pensar. Ja saps què diuen.... "Mente sana in corpore sano."

clockworkclockwork blog, 28-08-2011 23:14:41

No hi ha res com sortir a fer footing i pensar :) el descans cal fer-lo a la nit, 8 hores sobretot per el que fa molt exercici (tots sabem que un estudiant no dorm mai 8 hores...)

Escriu un nou comentari:

Comentari extern

Nom:


Registrar-me a flog.cat

Usuaris registrats

Usuari de flog.cat:

Contrasenya: